To s výměnou zbraní je misinterpretace - CPčka (elfové a trollové a podobně) můžou chodit vyzbrojeni jak jehelníček, pokud jim to jejich postava vyhovuje. A z obyčejných hráčů všechny zbraně (včetně střelných) můžou používat pouze vojáci (tudíž povolání krom slouhů nejrozšířenější) a ti můžou zbraně libovolně měnit a nést co poberou.
Co se létání týče, tak Soumrak běžně experimentuje s prvky na jiných bitvách ne příliš typickými (ale rozhodně ne neviděnými! létání až tak atypické není), ať už je to létání, voda a lodě, různé schopnosti postav, katapult. Soumrak si zkrátka jde vlastní cestou a proto ta snaha o sebedefinici ve smyslu "LARPové bitvy" (i když ani ta není úplně ideální).
Problémů s létáním je samozřejmě několik, ale jako hlavní vidím problém neschopnosti hráčů se s tím vyrovnat - u něčeho se velmi rychle rozvine představa, že je to příliš silné a mělo by se to zrušit, i když hra přímo nabízí větší množství counterů (stejné je to se zastrašením - rušit zastrašení můžou všichni velitelé, nemluvě o předěmtech získatelných už prakticky za zlatku - ale pořád mají všichni pocit, že je to moc silné, protože jsou líní hledat protiprostředky). Arzenál kouzelníků jimi přitom doslova hýří - zmražení, zkamenění, zlomení kouzla (v případě, že jde o vykouzlená křídla). Další lučištníci mohou po létajících střelcích také střílet (a létající střelec, co se snaží někoho strefit, je stejným cílem jako nelétající). Jediná reálná výhoda, kterou létání poskytuje je ochrana proti zbraním tváří v tvář a to není až tak ultimátní schopnost.
Navíc mě právě napadlo několik dalších counterů, které navrhnu k zavedení (například sítě).
Otázka leteckých soubojů se řešila několik let opakovaně - tady naopak věřím, že tohle by už značně znepřehlednilo hru. Už nyní je problém s označením létajících jednotek (protože lučištník s křídly, co po někom střílí a tudíž nemůže mávat rukama, je stejný jako ten bez křídel) a v bitvě je pak těžké rozlišovat kdo na koho může. Zisk zavedení tohoto pravidla by byl příliš malý vůči komplikacím. Což mi připomíná, že v pravidlech stále není zdůrazněno, že létat, vzlétat a ani přistávat se nesmí ve městech.
Jinak řečeno, jestli je vašim argumentem pouze "je to příliš silné", je především chyba v tom, že nepřemýšlíte nad protiopatřením. Protože letci jsou silní. Ale stejně tak je silný démon, hráč s kvalitním vybavením (stačí mít dvě věci), dobře chráněný katapult, sevřená řada se štíty s knězem nebo felčare, atáme v kombinaci s kouzelnickým štítem, dobře zaplacený goblin před branami nebo Garona na lovu. Jde jen o to, jak daný prostředek využijete a jak se k tomu postaví protivník.