Můžete si laskavě svoje "komentáře" k někomu, kdo vůbec nemá se Soumrakem nic společného a navíc tady není, aby se mohl bránit, jít vyměňovat někam do soukromí. Zajisté Vám to bude dělat stejné potěšení a nebudete zaplácávat herní forum, určené k debatě nad pravidly a podobou Soumraku (od čehož se to opět značně odchýlilo), o zvedání mojí žluči nemluvě -.-
Jinak co se podoby Soumraku týče, tak inspiraci jsme si brali v průběhu let leckde, ale pravda je že odrazovým můstkem pro podobu akce byla Cintra. O Azerothu toho ovšem víme minimum (i když třeba Hadika byl svého času v Azeroth týmu jako pomocník) a mezi naše inspirační zdroje nepatřil. Ne co do podoby pravidel a formátu akce. K tomu jsme si došli sami v průběhu let.
K formátu snad obecně ještě to, že dle mého asi není možné mít vyváženou akci typu "bitva-LARP" - vždycky je to buď bitevní LARP, nebo LARPová bitva, což je označení které jsme nakonec pro Soumraky adoptovali mi. Značí to, že jsme bitva s netradičními, LARPovými, prvky - větší množství schopností, dílčí ekonomika (farmy a doly), povolání hráčů a možnost rozvoje města... ovšem všeho jen do míry a podřízené tomu, že má jít primárně o bitvu v podobě střetu dvou armád. Takže povolání jsou omezená jen na ty pro bitevní pole (slouha, voják, rytíř, felčar, ženista), rozvoj měst se točí kolem budování opevnění, kouzla jsou především bojová a buffy, postavy mají jasně určenou stranu, nebo se dají zaplatit, postavy bezejmen nemají danou historii a ani na ni není moc prostoru, kvesty jsou hlavně prostředkem k vyvolání bojového střetu za určitých podmínek...