Kostýmy vůbec: Se skauty (a nejen se skauty, ale vůbec s oddíly a skupinami fungujícími podobným způsobem) je jeden zásadní problém. Oni nejezdí jen na dřevárny. Nebo alespoň velká část těch mladších, kteří tam budou. Taková činnost je obrovský žrout času a je jen na jednotlivých oddílech, kolik jsou ochotni věnovat přípravě na Soumrak... některé tvoří kostýmy třeba společně, nemluvě o těch několika skupinách, pro něž je to hlavní náplň činnosti... ale většinou to tak nefunguje. My jsme rádi, že se nám podaří vytáhnout podobné oddíly a skupiny a proto se snažíme nemít příliš vysoké nároky. Celé je to o principech, na jakých Soumrak staví. O našich cílech. Pro začátek stačí základní jednoduchý kostým, jaké jsou popsané v návodech... ale na druhou stranu, spousta z těch, co se vrací, na svém kostýmu už zapracovala. Už jen pro to, že spousta těch starších ty kostýmy měla. A loni jsme kostýmy, co nenaplňovali tohle kostýmové minimum(např. jen trička, či laboratorní pláště) penalizovali, stejně jako jsme odměnili nejlepší kostým (a letos odměn snad bude víc).
Zbroje: Krom už dříve zmíněných důvodů, proč nemůžem dávat bonusy za zbroje (tady je to čistě jen o tom jak to daný hráč cítí... každý kdo na svých kostýmech pracuje si to brnění vezme, je to často otázkou cti (nebo ješitnosti), bonus nebonus), se počítá, že všichni začínají ve standartní výzbroji (snad až na různá CP), začínají v defaultní zbroji a až po čase se vyšvihnou na něco lepšího. Bonus za zbroj je prostě věc herního úspěchu, ne předherní přípravy.
Povyšování za zlaťáky: To by bohužel nefungovalo se Soumrakovským ekonomickým systémem, který se ubírá svou vlastní cestou. Krom toho, zlaťáky taky musíš někde získat... za kvesty, nebo je mrtvola vyhodí z kapes (když nemluvíme o dolování)... takže rozdíl by nebyl zas až tak značný.
CP: Všechna CP většinou vzniknou v naší dílně, tak aby jsme je mohli zapojit. Ovšem stane se, že některá vznikají i dodatečně, jak se dotvářejí některé herní mechanismy, nebo přicházejí nápady. Počkejte na zveřejnění letošního seznamu a pak klidně přijďte s nápady a návrhy... jen aby jste se měli od čeho odpíchnout. Démon měl být CP už na prvním Soumraku... na druhém potom degradoval na kvestové CP (tzn. že se objeví jen za určitých podmínek - v bestiáři byli Nathrezim i Eredar a ve hře měli být pěkně šťavnatí), bohužel se k nim ani jedna strana nedopracovala. Letos se uvidí, vzhledem k jiným CP která bych chtěl zařadit... třeba si uplatnění najde.