[+] Přidat vzkaz
kardinál15:37 15.03.2011
Soumraky jsou jak tu Goldy říkal akce pro mladé. Pro zkušeného a staršího hráče jako si třeba ty Bjorne nemají moc co nabídnout(jediná šance je jet za CP jak to dělám já a jedu si svůj děj na pozadí příběhu).
Proč teda na soumraky jet - je to levné a kousek od domova.Jeto cena proti kvalitě....

Jak já to vydím tak soumraky se posouvají, ale jsou strašně limitované příběhem a zaměřením. Nikdy to nebude LARP a asi nikdy to nebude bitva, nikdy tam nebude pohroma nemrtvých či temní elfové. Pokud by to někoho zajímalo tak to je právě ten důvod proč připravuji s Deusnem Warcraftlarp, který tato omezení nemá.
Goldy10:09 15.03.2011
Co rozhodně Doksy nemají?
Různá povolání pro řadové hráče (a to nejen bojová).
Systém magie se škálo cirka 40 kouzel (kněží v to nepočítaje).
Možnost vylepšování měst pomocí (pevnost, hrad, citadela...)
Tak rozsáhlé množství kouzelných předmětů a lektvarů.
Doly, farmy, ekonomický systém.
Katapulty, vzducholodě, lodě (i když jejich zapojení do hry je každý rok problematické, vždycky se něco nepovede).

A Doksy to ani s největší pravděpodoností mít nebudou - čímž ale nechci říci, že je to špatně. B5A je zkrátka jiný typ akce - přístupnost od 15let, větší důraz na boj velkých armád (mají na to počty), kdy se celá hra skládá především z polních bitev a bojů o věže. Nepochybuju o tom, že kdo chce jet na plnokrevnou bitvu, pojede na B5A - mladší osazenstvo, ne příliš dřevárenský přístup k bojovým pravidlům a zbraním, laxní důraz na kostýmy a nehodnocení zbrojí - to prostě pro mnoho lidí už není. V některých ohledech je Soumrak spíš hra, než bitva, já jsem si toho vědom... posunujíc se nutností sbírat suroviny, stavět a cvičit a shánět vybavení o krůček k LARPu.

Ale takhle si to orgové představují, takovou akci chtějí pořádat a nabízejí ji těm, kteří na takovouto akci chtějí jet. Nelíbí se Vám? Není nic snažšího než na ni nejet, zvlášť když se nabízejí jiné alternativy. Čímž Vás ale nechci odrazovat, protože si myslím, že Soumrak má svoje velké kouzlo (možná pro mě dvojnásob, protože jsem spíš na LARPy než tradiční bitva).

A ještě Bjorne, zkus upřesnit, kde bys chtěl vidět konkrétně posun. Já mám totiž za to, že Soumrak se posouvá - posouvá se tím směrem, kterým se sunout chce. I když ne ideálně rychle, opakujíc občas ty stejné chyby a narážejíc na stejné problémy, tak posun tam je. V systému přípravy, v pravidlech, v zázemí, dokonce i postupně redefinuje svůj přístup ke zbraním, boji a kostýmům. Pokud máš pocit, že by se měl posouvat jinam (k plnokrevné bitvě konkurující B5A), tak pak věz, že to není jeho cíl a tenhle posun tam neuvidíš. Na druhou stranu, pokud máš pocit, že cíl je správný, ale tempo pomalé až žádné, budeš jen vítán v org týmu, řekl bych.
Skica00:55 15.03.2011
Obě akce dle stránek + zkušeností ( ze Soumraků interpretovaných) mají podobný koncept (stejně jako Cintra) Soumrak pak spíš vypadá jako bitevní larp či larpová bitva kdežto Doksy se tímto ročníkem posunují k standartnějším bitvám jako BoS a Helmáč.. i když stále jsou rozdíly Co Soumraky mají - větší toleranci vůči nováčkům, pro někoho lepší setting a snad i výchovný efekt a stimul pro nováčky jak dál pokračovat.
Bjorn15:33 14.03.2011
Mohl bych se Gauldyho zeptat co teda B5A ma a co nema ? to by mně vážně zajímalo ...No jinak to že tuto "bitvu" děláte již 5 roků, tak si říkám, že už by se mohla pohnout konečně někam dál jak už dlouho slibujete...
Kulich14:36 02.03.2011

Soumrak Lordaeronu 2011 se uskuteční v termínu 27.-29.5. !!

Přestože se ve stejném termínu koná B5A, věříme, že si k nám cestu účastníci najdou.

Pro rejpaly: Jiné cílové skupiny; termín je znám již půl roku a lidé s ním počítají; na termín jsou již vázány i patřičné organizační dokumenty(byrokratické).

Pokud to pro vás nejsou pádné důvody, co se dá dělat, ale termín se již měnit NEBUDE !
Gauldy20:38 26.02.2011
Co se řeší? Dilema b5a vs. Soumrak?
Jako člověk, kterej má za sebou obě akce, říkám Soumrak. Na Soumraku nenajdete spoustu věcí, které na b5a jsou a naopak. Tak to prostě je. A pak už je na člověku, čemu dá přednost. To, že WG na Soumrak nejedou by bylo to poslední, co by mě od účasti na něm zrazovalo.
Howgh.
Nox14:37 24.02.2011
Juch, vydyte, ony vam to resy Tak ja jym za vas podekuju Dyky (ne do zad, ale jako dekujem )
plexis21:04 19.02.2011
Doufám ze to vynde
Kulich09:29 18.02.2011
Tedy i něco oficiálnějšího:

Ano, v současné době probíhá vyhodnocování tohoto problému... V tuto chvíli to však vypadá, že termín Soumraku se cca na 90% měnit nebude!
Karry00:20 18.02.2011
Tak po pár dnech vnitřního souboje přeci jen zareaguju, přinejhorším to bude trochu s křížkem po funuse...

Poznámka o přihlížení ke státním maturitám mě baví, podle konce den před státní maturitou z češtiny to tak ani nevypadá - ale co už, to se zvládne.

Z názorů, co tu padly, mi je asi nejbližší názor Chrousta.
Soumrak má, nebo se mi to tak alespoň zdá, trochu jinou hlavní skupinu účastníků než většina těhle akcí, takže i než B5A. Přestože samozřejmě existují tvorové, co mezi Soumrakem a B5A vybírají a přestože věřím, že mezi nimi jsou jak ti, co upřednostní Soumrak, tak ti, co upřednostní B5A, nebavíme se o všech účastnících.

Jinak bych si dovolila trochu pochybovat o tom, že kvalitní hráči jsou kvalitní učitelé. Někteří určitě, ale rovnítko bych mezi to nedala. Hlavně je kvalitní a kvalitní. Tím ale určitě nechci obecně útočit na skupinu těch "lepších" hráčů.

Ale krom toho je tu ještě potenciální riziko, že by nedorazili lidé, kteří s tímhle termínem počítali.
Nevím, nakolik je reálné, ale třeba já termín Soumraku už roztroubila na všechny strany, s tím, že tenhle víkend prostě nemůžu a naopak o (většině) ostatních se dá bavit.
I když nechci organizátorům ještě víc komplikovat život, minimálně proti posouvání dopředu, jakože na dřív, bych za sebe byla důrazně. Ano, mám tam soukromé akce, ale ty zahrnují i věci neodvolatelné.

Navíc začínám vozit čím dál víc lidí, takže se asi brzy začnu považovat za dost důležitou na to, aby se na mě fakt mohl brát ohled XD
Nox20:27 17.02.2011
Sem sy myslel, ze by mohlo dojyt k nedorozumeny... Myslel sem zodpovedny s mekkym Y. Jakoze ostatny orgove, bud nevy nebo nereagujy verejne... Prycemz verejna reakce by byla pro ucastnyky urcite mylejsy Nebo aspon oznameny ze DOCHAZY k dyskuzy. Aby bylo jasno, me je to putna, ale chapu zbytek a nekolydace je vetsynou jen prospesna...
Goldy13:54 17.02.2011
Hlavně si myslím, že zodpovědný mlčí především proto, že je třeba udělat rozhodnutí.

Ostatní orgové si můžou plácat co chtějí, ale teprve až se společně dohodnou tak, nebo onak a padne poslední slovo, tak pak může "ten zodpovědný" zodpovědně něco oznámit.
Nox21:13 16.02.2011
A zodpovedny mlcy...
kardinál23:31 15.02.2011
No zas tak hlavní org nejsi takže by tě nejspíš jen prolely a vytahali za moudí
Steve.cz19:42 15.02.2011
Kardinále mlc nebo uz org nebudu budu narcen z neposlusnosti a proklet vecnym ohnem
Ale jinak mas pravdu, nesouhlasim a jsem pro zmenu. Chapu, jake by to znamenalo problemy ale vidina toho, ze nepojede spousta me milych lidi, kteri mi pak budou rikat zazitky typu: hej uplne nejlepsi akce na svete, skoda zes nejel...
No, necht titani a orgove rozhodnou...
carmen09:48 15.02.2011
ono to řešeni asi nikdy nebude úplně ideální. Jde o to, jestli je nějaká možnost to posunout, nebo se tu polemizuje nad něčím co už je rozhodnuté a neměnné. V takovém připadě jsou debaty o tom, jak by to bylo lepši, zcela zbytečné
Haleth17:30 14.02.2011
Jenže to,že Wolfguard a Andraste nedojedou není podmíněno Doksama.Už po posledním Soumraku většina lidí říkala,že tady už je nikdo neuvidí.A to pak Doksy chytly stejnej termín a WG tam jedou,to už nemá se Soumrakem co dělat...
kardinál17:09 14.02.2011
Souhlasím. Ze steavem...

Vidíte vždyť ani organizátor stevovi se termín nelíbí
Steve.cz16:56 14.02.2011
No tak odliv kvalitních hráčů je jedna věc ale co taky vzít na vědomí potencionální hráče, kteří by mohli přijet a nedojedou?
krom toho, že stopro nedojedou WG (kteří mimochodem nechtěli ani loni) a pravděpodobně Andraste (tam si nejsem jistý) tak je tu sposta lidí, kteří pojedou na Soumrak, protože tam mají závazky, mají tu akci rádi atd. ale strašně je s*, že se to kříží (viz já) a pak ti, kteří chtějí jet na smrk ale pojedou na b5a a s nimi ti, kteří tito lidé odtáhnout na b5a (protože znám dost lidí, už zkušenějších, kteří by jeli ale když je b5a tak přes to vlak nejede.
Goldy20:40 13.02.2011
Rozhodně si myslím, že nejde o nějakou pseudoprestiž a neexistuje ani žádná tradice v tom, že to musí být přesně v tento víkend... jakmile se ale organizace už rozjede, žádosti o peníze i o využití pozemků napsány a rozeslány, organizátoři už mají termín za pevný (a předem vybraný, tak aby vyhovoval i jim)... pak už se s tím těžko hýbe, ať už se do cesty postaví kdo chce.

Loni byla situace stejná a já osobně například neznaznamenal žádný odliv kvalitních hráčů. Soumrak a b5a se prostě míjejí a je minimum lidí, kteří jezdí na obě a upřednostnili by b5a.

010203040506070809101112
131415161718192021222324
252627282930313233343536
373839404142434445464748
495051525354555657585960
616263646566676869707172
737475767778798081828384
858687888990919293949596
979899100101102103104105106107108
109110111112113114115116117118119120
121122123124125126127128129130131132
133134135136137138139140141142143144
145146147148
Počty hráčů:
Ukaž/Skryj počty hráčů
Hledáme:
Seznam pro rok 2014 hledejte ZDE!
Videa:
Soumrak Draenoru Trailer (rok 2009)

Bitva o Temný Portál (rok 2009)

Reportáž ČT (rok 2009)

Noxův trailer (rok 2011)

Timolianův deník (rok 2012)

Noxův trailer (rok 2012)
Odkazy:
www.kahla.cz Warcraft LARP Heroes V - Třinácté zatmění HOCZ.org

Soumrak 2014 záštiťuje
Okresní rada Junáka Olomouc
Junák Olomouc
Nastavení:
Nastav styl

Přihlášení pro orgy